lördag 19 april 2014

Långfredag

 
Nehej då! Inte kändes den här fredagen längre än andra fredagar!

Efter frukost drog maken ut på rullskidor och själv hade jag bokat ett yogapass. Därefter bilade vi ut på konstrunda. Dottern fick övningsköra. Vi började i Örbyhus och vi började faktiskt med picnic. Hade tagit med smörgåsar och kaffe. och nu satt vi i solgasset i slottsträdgården nedanför orangeriet precis vid den lilla dammen och mumsade.
Efter konstutställningen bilade vi vidare mot Österbybruk och där blev jag alldeles förälskad i  en keramikers fantastiska kakelplattor i svartbränd rödlera. Det blir tydligen så när man bränner den utan syre. Det var otroligt vacker och jag såg framför mig hur snygg den skulle vara i mitt drömkök!!

När vi kom hem, frampå eftermiddagen, satte jag mig och virkade och lyssnade på "Spanarna" i P 1 tills det var dags att bege sig på middag till son och blivande sonhustru. kl 19.

Menu

Drink White Lady, oliver
Förrätt  Carpaccio, blekselleri, ruccola och rostade pinjenötter, rött vin
Varmrätt Torskrygg i musselskum, palsternackspure, friterade palsternackschips och blåmusslor, vitt vin
Dessert Chokladkräm med sabayonne, espresso

Jag tog förföriskt vackra bilder av allt, men det strular med uppladdningen så tyvärr kan jag inte visa bilderna.
Jag är mätt och trött, klockan är mycket och jag orkar inte hålla på och försöka längre. Kontentan av den här dagen är i alla fall att jag är mycket nöjd med den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar