onsdag 9 april 2014

"Julen varar än till påska"

Nu är jag frisk! (I alla fall så gott som.)
Jag blev väckt av vovven även i morse, men nu nöjde hon sig med att krypa ner under täcket och lägga sig att sova mot min svank. Vi fortsatte sova till klockan 10.
Då bestämde jag mig för att klä mig, bädda och gå upp och "känna efter". Kanske är jag rentav bara inbillningssjuk?! Sådär tänker jag ofta, har liksom dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet. Tänker att; nog kunde du klarat av att arbeta idag!!

Efter frukost började det klia i mina fingrar. Den där klådan jag får om jag är borta för länge från att handarbeta!
Så då gjorde jag den här;


Lagom stor att hållas av en bebishand! Tänkte att mitt lilla barnbarn ska få den i sitt påskägg!

Sedan sydde jag ihop den här;


Pannbandet som blev färdigstickat i helgen och som legat i blockning. Det är inte dotterns utan mitt, men jag kunde inte fotografera på mig själv.

Till fikat mitt på dagen blev jag sugen på något gott och tänk att jag hittade två kvarglömda lussebullar inne i frysen.
Så det är sant som man sjunger; julen varar ända till påska!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar