måndag 21 april 2014

Annandag påsk

Växtligheten har nästan exploderat idag! Sol från klarblå himmel hela dagen.
Har cyklat mellan hem och grovtvättstuga, som jag fick låna på eftermiddagen, och för varje gång jag trampade iväg till och från tvättstugan tyckte jag nästan att några fler blommor slagit ut på häggen, några fler musöron på björken, några fler vitsippor i skogsgläntan, lite mer grönska på gräsmattorna osv.
Sista lediga dagen för påsklovet. Känns sådär.
Det som också känns sådär, är min solallergi. Det kliar och bränner, jag smörjer med Aloe Vera och käkar Antihistamin-tabletter. Googlade på soleksem och behandlingar, kortison, solskydd osv i förmiddags, men blev inte så mycket klokare. Imorgon tänker jag kontakta hudavdelningen på Akademiska sjukhuset, det känns inte bra att använda kortisonsalvor och så här orkar jag inte riktigt ha det.
Det är många som lider av den ljuvliga våren. Blivande sonhustrun var alldeles svullen i ögonen och nös och snörvlade oavbrutet efter sin hundpromenad på förmiddagen.
Hur kan något som är så ljuvligt vackert och underbart ställa till det så?!

Nu är i alla fall mina smutsiga trasmattor rena och vinterjackorna tvättade, så nu får det hålla sig varmt och skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar