torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag

Alltså inte färgen skär. Skär har en gammal betydelse som är "rena", det säjs att Jesus tvättade sina lärjungars fötter just den här dagen.
Själv har jag inte tvättat några andra fötter än mina egna, men jag har gjort rent hela huset, och det kan väl också räknas som rening!?!
Jag har också varit på ett skivstångspass.
Vad är det med friskis&svettis-ledarna den här veckan?? Jag berättade ju om spinningledaren igår som lade på en extra låt som "bonus". Det fräscha, brunbrända och spänstiga energiknippet till ledare idag skrek och ryade på oss och gav oss också ett par extra övningar med power. Oj, oj! När jag efter duschen skulle ha mascara på ögonfransarna skakade hela armen så kraftigt att jag var tvungen att ta stöd med armbågen mot en bänkskiva för att inte smeta mascara i hela ansiktet!
Så det blev en timme i solstolen med kaffe och ljudbok även idag!
Och nu är det påskstädat, jag har gjort iordning alla små påskägg som ska ges bort och jag sitter och väntar på att sill-lagen ska svalna så att jag kan hälla den över sillen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar