söndag 13 april 2014

För mycket av det goda....

 
 ...kan man nog säja att det blev i gårkväll! Maken och jag var på en bjudning med mycket god mat och mycket att dricka. Lite för mycket faktiskt. Men när man sitter med trevliga människor från sen eftermiddag till över midnatt, så märker man liksom inte hur mycket. Förrän dagen efter.....
Vi kom hem rätt sent och jag orkade helt enkelt inte skriva här på bloggen igår.
Men en kort resummé från igår; massage och så mötte yngsta dottern upp för att vi skulle prova ut och köpa springskor till henne. Hon ska börja träna för att kunna springa tjejmilen i höst!
 


Vi åt lunch och tog en långpromenad med vovven på eftermiddagen.
Därefter gjorde jag ett paket av den här;
 

 
Hjärtkudden med porträttfoton på mottagarna, vilka vi skulle till på fest igår kväll.
 
Alltså var det ganska segt i morse, men jag hade anmält mig på en kurs i applikationssömnad, så det var bara att stoppa i sig frukost och ta bilen med symaskin och tyger till andra sidan stan och butiken Quiltbiten.

 
När något är roligt och intressant så orkar man!
Kurs i applikationstekniker. Mycket bra och matnyttig, jag lärde mig flera nya knep som jag kommer att ha stor nytta av.
 
Det var mulet hela dagen, men när kursen var slut, klockan 16, sprack det upp, och jag tog en långpromenad med vovven då jag kom hem.
Tack och lov hade jag förberett middagen redan igår förmiddag, så vi avnjöt en mustig Chili con carne, bröd, ost och gott rödvin till söndagmiddag.
Nu slutar vi kvällen med att titta på den amerikanska versionen av millenium trilogin. Hittills tycker vi nog alla att den svenska versionen var bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar