tisdag 8 april 2014

Mycket sova blir det.....

Regnet smattrar mot rutan och det är mörkt och ruggigt som vore det oktober-november. Men mina pelargonskott i köksfönstret prunkar och påminner mig om att vi har vår och är påväg mot sommar!

Det har inte spelat så stor roll vilket väder det varit, eftersom jag tillbringat största delen av dagen i sängen. Jag sover och sover.

Visserligen blev jag väckt av lilla vovven i morse. Hon är själv morgontrött men när hon väl klivit upp och någon annan familjemedlem sover, då blir det alldeles fel för henne. Hon skulle upp i sängen och busa med mig. Underbara, äldsta dottern kom in med en kopp te innan hon åkte till jobbet. Sedan fortsatte jag ligga i halvdvala till klockan 12.
Då var lilla vovven kissnödig, så det var bara att dra på sig mjukisbyxor och fleecetröja och ge sig ut på en liten runda.
Fixade kaffe och macka och kurade ihop mig med vovven i kökssoffan och bläddrade på Pinterest, denna guldgruva av bilder på allt mellan himmel och jord.
Ringde till jobbet och talade om att jag blir hemma även imorgon och sedan gick jag och la mig och sov igen.

Nu har vi ätit middag och tittat lite på tv och tänk att jag blev trött av den ansträngningen så nu blir det skönt att sova igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar