söndag 27 oktober 2013

Syfestival


Hela dagen i Älvsjö mässhallar och "Syfestivalen" tillsammans med MASSOR av andra kvinnor och några män och barn! Som ett jättestort lekland för folk med skaparlust!
Vi fick med oss idéer till jobbet och så tyger, garner och lite annat till oss själva!Vi konstaterade vid fikat, att det är bra att sansa sig lite och fundera, innan man slår till och handlar! 
Själv gick jag lös på två klänningstyger, ett kjoltyg, en koftbeskrivning, material till smycken, sockgarn samt en massagekudde. 
MEN jag bärgade mig innan jag hann köpa ett silkegarn, tre härvor ullgarn, ett lappteknikstyg samt en vadmalskappa med återbrukat korsstygnsbroderi i ryggen.
Det finns alltid mer lust än tid till skapande....
Trött, men nöjd med dagen ska jag nu dra tillbaka alla klockor innan jag kryper till sängs. 
I natt går vi tillbaka till vintertid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar