fredag 25 oktober 2013

Hasandets undersköna konst..

...ovanstående mening uttalades av en granne. Han är pensionerad gymnasielärare som ringde upp mig i ett ärende. När vi pratat klart, frågade han om jag var på jobbet, själv satt han i morgonrock fast klockan var halvelva på förmiddagen. -Jag håller på att lära mig "hasandets undersköna konst", som Lönnebo sa. Så skrattade han gott och vi sa hejdå. Jag har haft orden kvar i huvudet och undrat lite, var det positivt eller var det ironiskt det där med hasande??
Själv skulle jag inte ha några problem med att sluta jobba, men jag förstår att många fasar för det!
Ja, ja det är fredag och helgledigt.
Fast inte riktigt, för imorgon bitti ska jag och en kollega åka till Älvsjö på mässa, eller Syfestival som det kallas. Det är både för jobbets räkning och privat. Och det ska bli trevligt.
Möjligtvis förutom den lilla detaljen att jag måste ställa klockradion på ringning tidigt fast det är lördag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar