söndag 20 oktober 2013

Kusin/Släktträff

Hela gårdagen var jag upptagen med släktträffen på Mariaskolan i Stockholm. Min syster och jag åkte i förväg för att ställa i ordning i lokalerna. Vid 14.30 tiden började släktingar från när och fjärran att ramla in och så var det full fart fram till midnatt då vi började röja undan och så skulle vi bila hem.
Men vilken härligt trevlig dag vi fick tillsammans!!
Farmor och Farfar fick sex barn, tre är ännu i livet och dom var med oss igår och berättade många härliga minnen! Och så till det; deras barn, respektive, barnbarn och t om barnbarnsbarn.
Sång, musik, dans, trolleri, prat, skratt och massor av mat och dryck förgyllde dagen!
Här är vi "arrangörer"
Klockan börjar närma sig mitt på dagen och jag sitter fortfarande i morgonrock vid frukostbordet. Jag laddade hem fotografierna och gjorde ett album på FB. Maken har åkt iväg för att stå som informatör på en friluftsmässa, dottern har åkt iväg till sina städjobb och själv ska jag ta itu med städning här hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar