torsdag 17 oktober 2013

Glamour!

Haft lite av en "Hollywood-fru-förmiddag"....
Sov en halvtimme längre än vanligt. Gjorde övningarna som sjukgymnasten gett mig innan frukost, som bestod av en banansmoothie och en kopp grönt te. Cyklade sakta genom ett höstfagert Uppsala ner till Svartbäcksgatan och in på denna vackra gård;
Här inne satt jag i en och en halv timme och fick mina naglar fixade!!
Cyklade hem och bryggde en kopp kaffe och bläddrade i senaste numret av Allt om Mat innan det var dags att åka till Bailine för en halvtimmes träning.

Exakt där tog glamouren slut!
Slängde i mig en varm korv med bröd innan jobbet.
Satt tre timmar och skrev omdömen för årskurs 8.
Tog bilen till Ica Maxi för att veckohandla.
Det var beckmörkt och regnet smattrade när jag fyllde bilen med varorna och åkte hem och släpade in alla kassar.
Jag lagade mat och vi åt när maken och dottern kom hem halvåtta.
Betalade  räkningar.
Avslutade kvällen med att se en film från BBC om engelsk sticknings historia.

Men det är väl ytterligheterna i livet som är kryddan?!!
Mina naglar blev i alla fall fina;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar