måndag 7 oktober 2013

If there are no ups and downs in your life, it means you are dead!

Idag fick jag en lärarstudent som ska följa mig i fem veckor. Eftersom textillärarutbildningen lades ner för ett par år sedan blev jag lite förvånad. Visserligen hade jag ett par studenter i våras under två veckor, men dom kom från Island, och gjorde specialpraktik. Det här är en tjej som haft studieuppehåll, så nu antar jag att det är sista gången. 
Fick en förfrågan i fredags eftermiddag, om jag kunde tänka mig att ta emot en student med kort varsel, så jag hade inte förberett mig till idag, men det jämnade ut sig, för det hade inte hon heller. Men det blir nog bra, hon verkar vara en som tar för sig och fick redan idag väldigt bra kontakt med eleverna, så vi bestämde att hon helt tar över undervisningen fr o m imorgon. 
Det är alltid lite nyttigt att få en som ser på ens arbete, och även på skolan och arbetsmiljön, med  nya ögon. Det är så lätt att bli hemmablind.
Kanske ger det här "en kick"!


                       If there are no ups and downs in your life It means you are dead!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar