söndag 13 oktober 2013

Söndagsrapport!

Det var en fröjd att se på när sonen och dotterns hund fick träffas idag. Så otroligt glada båda två, den stora och den lilla, dom hoppade och gläfste, viftade på svansarna och tumlade runt tillsammans i ren glädjeyra. Dom är riktiga kompisar!!
Vi hade familje-avskedsmiddag för dottern. På tisdag bär det som sagt av till Asien för 4 månaders backpackerliv!
 Det är så trivsamt när hela familjen samlas, då känner jag mig så rik!! Konstigt att tänka sig, att när dottern kommer tillbaka från sin Asien-resa, så består familjen av ännu en medlem!! Sonens flickvän har fått en riktigt stor mage, så den som är därinne växer så det knakar!
 Jag har i princip befunnit mig i köket större delen av dagen. Förutom att jag åkte och veckohandlade i förmiddags. Men därefter har jag bakat bullar, kakor, glutenfritt bröd och vanliga limpor. Jag har lagat Paella och gjort en Gino.
Allt smakade bra och vi hade en trevlig stund runt middagsbordet. Nu sitter jag ensam kvar i köket, söner, flickvän och hund har åkt hem till sitt, döttrar, make och hund har gått till sängs.
Så tyst det blev i huset!
Jag har sneglat lite på planeringen för nästa vecka, kan inte riktigt fatta att vi redan är i mitten av oktober!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar