söndag 6 oktober 2013

Var den du är i glädjen över din egen värld!

Så hade Kersti Gloersen på ALLENERGI skrivit i ett inlägg på facebook, som jag kollade nyss.

Just hemkommen från en "tant-middag" hos min f d svägerska. Hon brukar samla lite olika vänner till bastu och middag så här på hösten, och det brukar alltid vara trevliga tillställningar med mycket och god mat, intressanta samtal och mycket skratt! Flera hund och hästintresserade och jag tror att dessa "tanter" är av ett särskilt ungdomligt släkte!
Det är också härligt att fortfarande umgås med sin f d svägerska. Träffar nästan henne oftare än min bror! Extra speciellt och bra är det att min brors första fru  och andra fru har blivit de bästa vänner. I söndags träffade jag båda kvinnorna tillsammans på fika.
Så bra kan det alltså bli med skilsmässor, att nya konstellationer av människor finner varann och börjar umgås!
Hade sällskap hem nu strax efter midnatt, då hundar skulle rastas inför natten.
Skulle nog egentligen behövt följa med på en längre promenad, med tanke på all mat jag stoppat i mig ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar