tisdag 22 oktober 2013

Så går en dag än från vår tid och kommer icke mer

Och har jag då levat som jag ville den här dagen?
Tja, den har inte varit dålig. Jag kunde kliva upp från min sköna säng, äta en god frukost och bläddra i tidningen. Jag kunde ta mig per cykel till mitt arbete. Jag hade helt ok lektioner. Jag deltog i ett möte som också var ok. Jag fick besök av gamla elever och fick flera kramar och trevliga pratstunder. Jag cyklade till Bailine för träning. Jag cyklade hem och lagade soppa, bakade bröd och gjorde en äppelkaka. Jag stickade klart ett par sockar. Tog en kvällsfika med familjen. Och nu är det snart dags att göra sig iordning för den sköna sängen igen.
Så det vore skamligt att klaga.
Men har jag levat som jag vill??
En arbetskamrat som frågade hur det var idag sa att jag inte hade "gnistan i ögonen"som jag brukar.
Kanske är det därför jag får sådana här funderingar!?
Gnistan är för tillfället nersläckt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar