fredag 9 mars 2012

Stadens kajor


                                                                       Fågelflockarna
                                                               dansar i skymningsljusets
                                                                       luft mellan husen
                                                                                             (Vera Gade)

När jag cyklade hem från jobbet strax före kl 18 ikväll flög och skränade tusentals kajor över mitt huvud. Till synes utan mål, plötsligt tvärvände några i flocken och så följde alla andra bara med. Fram och åter över fälten i Flogsta, ett nästan öronbedövande skränande. Fast mäktigt och vackert!
Jag är ju lite svag för fåglar som flyger.
Det finns en konstnär Charlotte Adde, som jag hittade som av en slump i fjol. Först såg jag och min syster en utställning av henne i "Konst runt Siljan", sen åkte jag enkom ner till Öland där hon ställer ut sommartid, för att köpa några av hennes tavlor. Hon är en mästare på att avbilda träd, men hon gör också fåglar, som på tavlorna ovan. Gå in på hennes hemsida http://www.charlotteadde.com/ och titta själv!

Gissa om jag är hungrig, men jag väntar på att hämta äldsta dottern efter jobbet 20.30 så jag har förberett middagen och dukat vid teven (det är ju Skavlan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar