lördag 24 mars 2012

Rödluvan....

När frukosten är avklarad ska jag packa kylväskan med vin och paj och så ska jag sätta mej i bilen och köra till Eskilstuna. Först ska jag delta i en kurs för broderisymaskinanvändare. Vi har köpt två sådana till skolan, och man lär ska kunna göra mycket skojigt med dom som jag förhoppningsvis ska få lära mej lite om idag mellan kl 14-18.
Därefter tar jag mej till Sannerby och min bästa moster Inga 85 år. Det är vi som ikväll tillsammans ska avnjuta paj och vin vid hennes köksbord, med katterna sovandes på soffan och södermanlandsskymningen utanför fönstret där skogen står tätt inpå.
Imorgon bitti när jag vaknar i det lilla rummet med tapeterna med styvmorsvioler och bara fågelkvitter utanför fönstret ska jag smyga upp och promenera ner till sjön och se om jag kanske, kanske kan hitta någon enstaka vårlök som letat sej upp i solgläntan bakom sjöbastun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar