lördag 3 mars 2012

Halvfart...

I halvfart har dagen gått!
Väckarklockan gick igång 03.50! Käre maken skulle flyga till Las Palmas för en veckas kurs med utbildning i den nya laserapparaten som införskaffats till Tandvårdsvinden.
Jag tänkte somna om men blev klarvaken efter "hejdåkramen" då doften av sötkvalmigt rakvatten satt kvar på min kind! Låg kvar och vände och vred på mej till kl halvåtta, då gav jag upp och steg upp och gjorde frukost till mej och dottern som skulle iväg till IKEA-restaurangen för arbete.
Sen skulle jag byta sängkläder och kånkade ner ett stort lass i tvättstugan. När jag böjde mej snett framåt med tvättkorgen högg det till i vänstra skulderbladet och jag svor högt. -NEJ HELVETE!! En muskelsträckning..... Sen gick det mesta i slowmotion. Jag masserade in liniment och kämpade på med tvätt, dammsugare och dammtrasa-värk i skuldra/nacke och otroligt seg i huvudet pga för lite sömn. Kände mej ändå rätt så nöjd när jag var klar och satte mej ute på verandan inlindad i plädar med en stor kopp kaffe. Solen värmde skönt och jag satt och myste i en och en halv timme. Ljuvligt!!
Ett core-pass på Friskis&Svettis var skönt för ryggen och sen åkte jag och hyrde filmen "Sommaren med Göran" som dotter Karin länge sagt att hon vill se. Så där låg jag på plus när jag hämtade henne efter arbetspasset halvsju.
Nu har vi precis avslutat filmen och en bägare Ben & Jerrys "New York Super Fudge Chunk".
Dags att SOVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar