måndag 5 mars 2012

Min måndag

Jobbade mellana 08.00-13.45 sen åkte jag och simmade. Därefter en sväng till miljöstationen med skräp innan det var dags för veckohandling. Hem och plocka in alla varor och sätta igång med middagsmaten, passade även på att baka kakor (eftersom ändå ugnen var på...). Nu har jag tvättat två maskiner, manglat och strukit helgens tvätt, diskat och läst igenom dotterns uppsats i filosofi. Satte mej vid datorn för att kolla e-post och skriva blogg-och jösses vad trött jag blev!! Känner att det lurar en förkylning i kroppen, men den ska motas bort! Jag ska brygga en stor kanna te och dricka med honung i framför "30 grader i februari" som börjar om en halvtimme. Sen blir det direkt i säng-sova bort baluskerna brukar funka.
Var lite fundersam över maken som inte hört av sej sen han for till Las Palmas i lördagsmorse, idag hade jag ett sms och fick veta att han legat i influensa med hög feber hela helgen, idag försökte han i alla fall vara med på kursen, men det var visst jobbigt! Vår "minsting" låg hemma torsdag-fredag förra veckan så man är omringad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar