tisdag 20 mars 2012

Slow food




Vilket skönt avbrott från den senaste tidens tuffa vardagar ikväll.
Träffade först min syster på en liten trivsam bar vid namn "Tilltugg" där vi avnjöt en kall tapastallrik och drack ett gott "crispigt" vitt vin till. Vi hade mycket att prata om sedan sist vi sågs och tiden flög så vi fick  skynda iväg till "Oil and vinegar" för en träff med Slow food Uppsala.
 Min syster har varit med på flera träffar men detta var min första. Det var väldigt givande, mycket trevligt och väldigt gott!! Först fick vi lära oss en massa om olivoljor och olika vinägersorter och däremellan fick vi smaka på olika sorter. Tänk att olivolja kan smaka så totalt olika! Sedan drogs det ut två vagnar fulla med italienska godsaker och till det bjöds det på ett toscanskt rödvin. Vilka fantastiska smakupplevelser!! Jag började lite smått planera för den kommande studentbuffen i början av sommaren. Såklart fick man även handla så jag har just cyklat hem en kasse med ett par olika olivoljor, en tomat och olivblandning samt en kronärskocks och vitlöktspure.
Det här förgyllde verkligen min tillvaro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar