måndag 26 mars 2012

Premiärtur med symaskinen

Jag var ju bara tvungen att få testa min nya symaskin-var som ett barn på julafton!! Så efter arbetsdagen, veckohandlingen, matlagningen, tvätten och två långa telefonsamtal fick jag så äntligen slå mej ner för en provtur!
Projektet var två stycken vinpåsar till uppvaktningar på jobbet. Det ena ett Rhenvin till pensionsavgång och det andra Champagne till en jubilar.
Skoj var det, och jag tror att jag kommer bra överens med min "nye vän".
För övrigt har dagen gått i trötthetens tecken. Jag tycker inte riktigt om övergångarna mellan vinter och sommartid, eftersom jag är så känslig för klockslag. Oj, oj vad trött jag var i morse och det satt i hela dagen. Några elever frågade t om om jag var arg idag för jag var så allvarlig.... Inte hann jag dricka min "mittpådagenkaffe" heller. Så den tog jag efter middagen kl 19.30 och nu när jag ska gå i säng känner jag mej superpigg, så jag antar att proceduren upprepas imorgon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar