söndag 18 mars 2012

Edmund=beskyddare, rikedom!

Idag har min make och son namnsdag. Edmund! Ett riktigt släktnamn, svärfar och svärfars far hade det som tilltalsnamn, Kjell och Gustav har fått det som mellannamn!
Vi firade med att plocka undan skridskoutrustning-fast för makens del var det med sorg i hjärtat. Han hade hoppats kunna åka en sista gång idag, men väderleken har farit hårt åt isarna, så nu är det slut.
Jag har också invigt mina nya "stavgångsskor" med en rejäl tur i raskt tempo, Dom var jättesköna så jag är mer än nöjd. Hade dock hoppats hitta tussilago, men dom lyste med sin frånvaro.
Spinningpass som vanligt och nu lagas det mat. Det var sonen som inspirerade mej att laga Osso Buco, han gjorde det förra helgen och det var längesedan jag gjorde det. Sen får det lov att bli en liten efterrätt också eftersom det firas namnsdag.
Edmund min rikedom och beskyddare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar