onsdag 7 mars 2012

Små, små ord av kärlek!


När jag kom hem för lunch idag och skulle värma min soppa mötte mej denna lapp på micron. Det var väl omtänksamt att meddela resten av familjen att det faktiskt blivit ngt galet med ugnen!  Kom då att tänka på den gamla bonaden som jag broderade för kanske 20 år sedan.
Små skrivna lappar (som vi använder oss av rätt ofta i vår familj), en kram, en komplimang, ngn som frågar hur du mår, att bry sej om med små medel-hur betydelsefullt är inte det i vardagen!!!
Hade en så gullig elev imorse som fick tillbaks kortet hon broderat och utbrast;"- Det ska jag skicka till min gammelmormor som ligger på sjukhus för hon ramlade ur sängen och skadade höften."
Det är också att bry sej om och ha medkänsla. Så viktigt för alla oss människor!
...och jag lär få köpa en ny microvågsugn.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar