tisdag 30 januari 2024

Lattemammor.....



Idag fick jag känna på hur det är att vara "Latte-mamma", beskrivet som ett fenomen främst i Stockholm, aningen nedsättande om hemmamammor som gärna åker runt med sitt barn i något exklusivare barnvagn och går på café och dricker kaffe dagarna i ända.

Dottern bestämde sig för att stanna en dag till i Uppsala, för att hinna ta foton till ett nytt körkort, hinna köpa en overall till bebisen och även köpa lite pynt inför det kommande dopet. Så vi for ut till Gränby centrum efter lunch och uträttade dessa ärenden, och så blev det ett kaffestopp på Espresso House. 

Alltså, det var så mysigt att gå på café!! Evigheter sedan jag var på ett dylikt besök. Förr om åren hände det titt som tätt. Och lilla Majken var väldigt intresserad av kaffe-muggen!!

Annat som hände idag var "bekymmer" från den aningen "världsliga sfären". 

Dottern beklagade sig över sina "körkortsfoton" från automaten -Hur kan jag ha sådana påsar under ögonen???!!!

Väl hemma igen, hade maken varit och införskaffat ett nytt pass, och när jag frågade hur det gått sa han; -Det blev så dåligt. Jag hade extremt stora påsar under ögonen! 

Äpplet faller inte långt från trädet, är det inte så man säger........?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar