onsdag 10 januari 2024

Livet är gott!


 Nu har vi fått en halvtimme längre dag! Jag reagerade när jag satt vid vävstolen och himlen mellan radhustaken var alldeles laxrosa trots att klockan var 15.45. Det har varit en klar, fin dag idag och nu i solnedgången så liksom brann himlen, det var så vackert. 

Känner vördnad för naturens gång, att ljuset, sakta men säkert är påväg tillbaka. Att allt går runt i cirklar gör tillvaron trygg, när allt annat brinner.

Levnadslopp

Jag ska sätta segel på mina dagar

Lita på vinden, vila i vågorna, glida på ytan.

Jag ska summera min tid

innan minnena bleknar

innan händelserna flyter samman

innan människorna och mötena späds ut.

Jag ska vänta in vårens rodnad

bada i sommarens färger

skörda höstens frukter

vörda vinterns mörker

medan jag fortfarande finns.

Ur "Innan jag dör vill jag förstå varför jag ödslade så mycket tid" av Sofia Sievertsdotter



Och en vanlig januarionsdag, när himlen brunnit vackert, mörkret sänker sig  och stjärnorna börjar tändas. Då äter vi panerad rödspätta med remoulad, potatis, ärter och sallad! 

Livet är gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar