fredag 5 januari 2024

Trettondagsafton


 Idag har allt julpynt packats ner i sin kartong för att förvisas upp på vinden till nästa år. Alla advents-stjärnor och elektriska julstakar också. Sa till maken att; "dom vise männen har väl blivit tillräckligt vägledda så vi kan ta ner stjärnorna nu". Det är väl egentligen inte förrän i morgon som dom kommer fram till Jesus-barnet, men det där var ju för länge sen och jag kände mig färdig med allt pynt. 

Det röda får däremot vara kvar ända till slutet av januari. Det känns varmt och ombonat. Och den varma och ombonade känslan får stanna kvar. Glögg-te har jag t ex gott om, för det passar i den här kylan som råder! Men det hindrar ju inte att man också tar in ett fång med tulpaner! Våren möter vintern liksom. Jag vill ha både och ett bra tag till. Och den här vinterns som råder, den bara älskar jag!!

Sista "större helgen" innan påsk nu, och så här på trettondagsafton har vi blivit bortbjudna på middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar