torsdag 1 februari 2024

Hej då Januari - välkommen Februari!



Tre goda drinkar fick avsluta månaden Januari, på ett värdigt sätt! 

Igår kväll var det AW på 7 Flaskor! När jag tänker tillbaka på månaden som gått, så måste jag säga att jag känner mig väldigt nöjd. Det har varit en underbar vintermånad med både skridsko- och skidåkning i vackert landskap med snötäckta träd och gnistrande gärden. (Nåväl, tills för någon vecka sedan, när det blev plusgrader, regn och blåst...) Vi har varit på flera trevliga middagsbjudningar. Jag har hunnit tillbringa en vecka i Insjön och dottern, bebisen och vovven har varit här i Uppsala fem dagar. Jag har vävt ned handduksväven och startat upp en mattväv. Inte konstigt att månaden försvann på ett litet kick!

Idag startade jag upp Februari med ett frisör-besök, och som alltid när jag kommer därifrån, är jag inte bara nyklippt och färgad utan berikad av goda samtal, jag har en väldigt trevlig frisör!  Dock låg inte håret så slätt och fint som det brukar, eftersom vi har det blåsigt värre. Jag skrattade gott åt min bästa väninna i Levanger, utanför Trondheim, där dom haft orkanbyar och stormen är döpt till Ingunn -min väninnas namn- nu är den visst påväg till norra Sverige. Och även om det inte är orkan här i stan, så är 14-15 sekundmeter inte heller så trevligt!

Men jag håller mig inne idag, har ett långkok av ärtsoppa på spisen. Torsdag idag så det blir ärtsoppa och pannkakor, en klassiker. Dock tänker jag lyxa till pannkakorna en smula och bjuda maken på Crepes Suzette. Det är flamberade små desserpannkakor som serveras med grädde eller vaniljglass.

Man vill väl starta Februari lika värdigt som man avslutade Januari!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar