onsdag 14 februari 2024

Kärlek till mig själv!


 Förutom att jag deltog på ett skivstångspass i förmiddags så har lilla vovven varit den enda varelsen jag umgåtts med idag. Hon fick bli min Alla hjärtansdags-dejt. 

Dottern hade herrskjortsplåtning hela dagen och behövde hjälp med hundrastning. Fram och tillbaka till hennes adress blir det en mils cykling, och idag var det extra svårcyklat, då plogningen efter gårdagens snömängder inte riktigt skötts. Dessutom är det nollgradigt så underlaget var väldigt moddigt. Men promenaden var skön och jag måste säga att jag blivit så positivt överraskad över området Fålhagen/Salabacke/Almtuna. Det finns så många vackra bostadshus från 30-40- och 50-talen. Rappade i hela färgcirkelns alla färger, men ändå milda, vackra nyanser, så allt passar så fint ihop. Dessutom byggde man på den tiden "med luft", dvs stora gårdar som uppvuxna trädgårdar mellan husen  och inte högre än 3-4 våningar. 

Jag hade förberett en fisk-soppa, kylt vin, dukat,  bakat bröd och semmelbullar till ikväll, då en väninna skulle komma över på middag. Men strax före lunch ringde hon sig sjuk, hon hade vaknat med feber och hostade emellanåt så jag knappt hörde vad hon sa. Så jag hade faktiskt inte velat ha henne här, men det känns ändå lite trist, när man förväntat sig sällskap och hunnit göra iordning.

Yngsta dottern hade en bukett stora, röda rosor vid hemkomsten med en kärlekshälsning och uppmaning om att klä sig i något fint och bli upphämtad kl 18.30! Äldsta dottern skickade bild på sin stora bukett med en kärlekshälsning från maken. 

Men jag är inte bitter! Jag köpte ju rosor till mig själv igår, och nu ska jag ta och smaka av fisk-soppan och det nybakade brödet tillsammans med ett glas vin. Sen tänker jag göra i ordning en semla, åt ju ingen igår när det var fettisdag, så då får det bli en idag på Alla hjärtans dag! 

Kärlek till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar