fredag 2 februari 2024

Friggs dag

Plötsligt var det fredag igen, och dags att få till "fredagskänslan"!

Startade som vanligt dagen med gym-besök och på förmiddagen förberedde jag en sats köttfärssås, för imorgon ska vi ha barnbarn här från morgon till kväll. Sen blev jag inkallad som hundvakt, då dottern blivit tvungen att dra till Stockholm och jobba hela dagen. På väg till henne sa jag till på Vaksala torgs marknad - som i 600 år benämnts Distingsmarknaden och hållits första måndagen och tisdagen i februari och i oktober, men som fr om i år heter Vintermarknad och går av stapeln fredag och lördag istället. Jag inhandlade tre burkar honung från Årby Rusthåll. Dom har 400 bisamhällen på olika platser i Uppland och hade mängder av olika typer, till försäljning. Jag smakade mig igenom 7-8 stycken innan jag bestämde mig och kom lagom "socker-speedad" till lilla vovven som blev så överlycklig att hon nästan fick en smärre astma-attack! Gosade med henne över en timme och gick sen en långpromenad. Det känns ändå lite jobbigt att åka ifrån henne, men förhoppningsvis blir hon inte ensam längre än 3-4 timmar. 

Så var det det där med fredagskänslan! Vad sägs om detta;


Igår fick jag se reklam för denna show som går av stapeln på Katalin ikväll. Maken var inte svårtrugad, så nu blir det till att kyla lite vin och laga en tidig middag innan vi ska svida om och bege oss! Blir skoj med lite live-musik och underhållning! 

Imorgon blir det barnbarn och förmodligen melodifestivalen och popcorn på kvällen....

(Frigg var maka till den fornnordiska guden Oden och har, enligt vissa forskare gett namn till denna veckodag-fredag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar