torsdag 15 februari 2024

Dimma....


 Regn och dimma utomhus idag. Och inne i min hjärna var det också dimma. Tjock dimma! Hade många vakna timmar i natt, när jag låg och vände och vred på mig utan att kunna sova.

Sen kom jag till min kära syster, dit jag bjudit in mig på 11-kaffe, eftersom jag vid 12-tiden bokat en ansiktsbehandling i huset bredvid hennes.  Jag väckte henne! Hon hade också haft en vaken-natt och tagit sig en liten tupplur på soffan. Hon såg helt förstörd ut och var alldeles vimmelkantig. Men efter riktigt starkt kaffe och en dryg timmes småprat, tror jag vi båda två kände oss lite mer alerta!

Och efter min ansiktsbehandling svävade jag på små moln. Jag fick rengöring, enzymbehandling, massage, färgade bryn och fransar, skalp- och axelmassage och en avslutande skön ansiktsmask. Det var helt ljuvligt!

Sen hann jag precis cykla hem innan det var dags att ta bilen och hämta upp maken vid tåget.

Nu ligger han i badet och jag ska värma på fisk-soppan så blir det mysmiddag med uppdateringar om varandras vecka!

Dimman utanför fönstret är kvar, men den i hjärnan har faktiskt lättat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar