söndag 31 oktober 2021

Sockstickning, bullbak och höstpromenad



Gjorde det sista på sockorna vid frukostbordet. Nu är socktober till ända, och jag har åstadkommit två par sockor. Jag är ingen jätteduktig stickerska, men jag har roligt, övar och lär mig och faktum är att dom här sockorna har jag hittat på mönstret till själv, och det är jag riktigt mallig över! Av restgarner och inspiration från bilder på nätet. Jag sköljde upp dem i lite ulltvättmedel och nu hänger dom på tork.


Så bakade jag kardemummabullar och bryggde en termos kaffe.


För man vill bara vara ute i det vackra höstlandskapet. Idag längtade jag särskilt till vatten, så vi gick från Lurbo bort till Lyssnarängen.


Här satt vi och fikade och njöt av vågskvalp och sol.


Och ta tillvara dagsljus och sol det behöver vi nu! Nog för att jag visste att vi satte tillbaka klockan till vintertid i natt, men ändå blev jag chockad över att solen försvann före kl 16.
Söndagkväll innebär såklart bastu och sen lite god mat.
Imorgon vänder vi månadsblad i almanackan och välkomnar November!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar