måndag 4 oktober 2021

Kanelbullar och fångst i musfällan....


Är inte nyanserna i Oktober lite som kanelbullar!!



För jag har bakat kanelbullar idag, på kanelbullens dag. Medan degen jäste tog jag en promenad i regnet. Det är lite kanel- och lite gulgräddat bröd-färger i naturen. En härlig färgpalett!

Jag har bakat, kokat äppelmos, rullat kåldolmar, sytt om en kappa till dottern, tvättat och stickat. Har inga problem med det, tvärtom, så njuter jag av dylika aktiviteter.
Men det finns göromål som jag vägrar att befatta mig med!

Ett sådant göromål är att tömma musfällorna på vinden!
Idag var det dags för att tömma säsongens första.
Jag gick upp på vinden för att hämta kappan som skulle sys om, och då såg jag två små tassar och en rumpa med en lång svans som stack ut ur fällan.
Har i alla fall slutat skrika när jag får syn på eländet......

Men tömma fällan, det blev makens första uppgift när han kom från jobbet! Han fick också gillra om nya fällor. 
Själv höll jag mig i köket och diskade.
Någon ska göra det också!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar