tisdag 26 oktober 2021

Blivit med hund en stund

Ikväll har vi blivit med hund! I sex dagar ska lilla Majsan bo hos oss, medan matte tillbringar några dagar på Franska Rivieran! 

Men vad är väl Franska Rivieran mot en kvällspromenad i Flogsta en svart oktoberkväll? Ska alldeles strax dra reflexvästarna över vovve och reserv-matte och ge mig ut. 
Det blir lite pusslande under arbetsdagarna, men schemat är lite luftigare denna vecka, eftersom årskurs nio är ute på prao. Visserligen ska jag göra mitt-terminsbedömningar och skriva in nya anpassningar, men jag är lite friare med tiderna. Bara jobbet blir gjort före fredag så kan jag själv bestämma tiden. 
Och inget går väl upp emot att komma hem från jobbet och mötas av en viftande svans?!! 
Inga sura miner för att man varit borta, bara glada miner över att man kommer hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar