söndag 24 oktober 2021

Inga "dö-punkter" här inte....


 Nu ska här badas bastu! Söndagsbastun är som en tradition från oktober till och med mars-april. 

Jag har en fläsklägg på spisen, för ikväll ska det bli rotmos och fläsklägg till middag. Något jag inte var förtjust i alls som barn, och därför inte lagat tidigare, men jag tänker att jag ändrat mig nu när jag är riktigt vuxen!

Helgen har innehållit allt ifrån jobb-AW i fredagskväll, gemensam höststädning med grannarna i går förmiddag, shoppingrunda på eftermiddagen som avslutades med en drink tillsammans med en väninna som jag inte träffat sedan i somras. Eftersom yngsta dottern och jag var gräsänkor så lagade vi lite tapas och drack cava tillsammans i går kväll och idag har jag städat huset, slipat köksbordet och oljat in det, tvättat sängkläder, klippt håret på dottern och tillsammans har vi experimenterat med en fleecetröja till lilla vovven. Det var inte populärt när vi skulle prova, och den blev inte bra i modellen, men nu har vi i alla fall en modell att utgå ifrån, så det ska bara köpas in lite ny fleece så jag kan sy upp en ny.

Inga dö-punkter här inte.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar