torsdag 7 oktober 2021

Nya saker

Det här är min nya profilbild på facebook. Fick se grannens vackra vildvin som hängde över planket häromdagen och så kröp jag liksom in i det för att få lövverket att bli som en peruk. Tyckte det var dags att byta ut den gamla profilbilden. På den satt jag med ett glas rosé i handen, sedan två år tillbaka.

Något annat som är utbytt i mitt liv, så är det mobiltelefonen. Dotterns pojkvän har tjatat på mig länge. Han är en sådan som byter ut saker regelbundet, ibland efter väldigt kort tid. Min gamla mobiltelefon var 3 år, den fungerade utmärkt, men jag var lite, lite sugen på att få en telefon med lite bättre kamera, så nu när han köpt en ny så övertalade han mig att ta över hans förra mobiltelefon, som han inte ens haft ett år. Den har samma system så jag behövde inte lära mig något nytt. Ja, förutom kameran då, som har väldigt många fler funktioner. Jag behöver bara bli vän med storleken, för den är lite väl klumpig tycker jag än så länge.

Något nytt jag vande mig vid snabbt, så var det mina nya höstkängor i vinröd mocca. Dom är sydda i Italien och har en otroligt skön läst. Jag har bara haft dom två dagar, men jag känner att dom är som gjorda för mina fötter.

Jag började också läsa en ny bok i går kväll. "Flytten till Cornwall". Den ska jag gå och fortsätta med nu innan sömnen kallar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar