måndag 11 oktober 2021

Min dag, måndag


Idag är det precis en månad sedan vi var på bröllop i Leksand och Tällberg. Vilket bröllop och vilken fest! Jag tänker ofta på det och kan fortfarande bli rörd till tårar.
Det kom ett vackert tack-kort i fredags, och jag längtar till vi kan åka upp och få se alla 600 bilder som finns.
Men nu är det vardag och alla har fullt upp, så det lär dröja ett bra tag.


 Min lediga vardag idag bestod av veckohandling och tvätt, men jag fick också möjlighet att sitta ute i solen och sticka klart yngsta dotterns tröja. Tanken var att den skulle varit klar redan i lördags, då hon hade namnsdag, men så blev det inte. Nu ikväll har jag suttit och fäst trådar, så nu är det bara blockning som återstår. Så är det bara att hoppas att den passar och hon blir nöjd! 

Och jag ska gräva fram nya garner och sätta igång med sock-stickning. Det är ju socktober!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar