tisdag 19 oktober 2021

Ett avslut är samtidigt en nystart!


Färskpressad äppeljuice till frukost, vilken lyx! Det har varit några frostnätter och jag känner att jag bör ta rätt på mina äpplen som stått ute på altanen. Visserligen i papperskassar under en filt, men man vet inte hur frostkänsliga dom är. Den här juicen smakade så fräscht och gjorde gott!


 Det blev en stressig dag. Har många lektioner på tisdagar, och på min korta lunch var jag tvungen att ha ett möte med skolspsykologen och ett föräldrapar. Det var på teams, så jag kunde äta min yoghurt samtidigt, men det blev inte den andhämtningspaus som man behöver mitt på dagen. Strax före kl 18 kunde jag äntligen cykla hem, med cykellyset tänt, nu börjar eftermiddagarna bli mörka!

Vid middagsbordet pratade vi om att ett avslut inte behöver betyda något dåligt. Ett avslut är alltid början på något nytt. Något nytt kan i många fall innebära något bra, en nystart! Det är t ex vad maken skrivit i sitt patient-brev, det brev till patienterna, där han berättar om att han nu ska gå i pension och sluta jobba som tandläkare, och han ger rekommendationer om nya tandläkare att byta till.  En nystart är väl också vad vi tänker oss, när vi slutar förvärvsarbeta. Det börjar kännas spännande, och jag är så redo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar