fredag 1 oktober 2021

Välkommen oktober!


Ny månad!
Fredag!
Bra känsla!

Jag står i köket och förbereder både kvällens och morgondagens middagar! Spelar lite skön musik och sippar på ett glas vin. 
Lite av mina favoritsysselsättningar!!
Vi hade en trevlig middag även igår, med båda döttrarna med respektive och vovvar. Jag hade lagat en rejäl moussaka och gjort en grekisk sallad som gick åt. Till det åt vi vitlöksbröd och drack rödvin.
Den ena vovven opererades idag, nu har man tagit prover för att se vad allt berodde på, jag hoppas på det bästa. Lite trött och omtumlad är både hund, husse och matte tillbaka till Insjön. Den andra dottern, pojkvännen och vovven är hemma hos sig på Salagatan i sin vackra sekelskifteslägenhet.
Jag tänder stearinljus och gör så fint jag kan i vårt 70-talsradhus. 
I morgon ska maken och jag bege oss till det vackra Södermanland. Ska det bli ett oktoberdopp i Båven eller Uren? Ska det bli en månskenspromenad? Ska det bli höstmys i mitt barndoms favoritkök? Ska det bli kaffe på trappen? 
Vem vet! 
Jag berättar om det på söndagkväll!
En trevlig oktoberhelg önskar jag alla därute!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar