tisdag 12 oktober 2021

This Is My Life


Den här mannen gick bort, 72 år gammal i prostatacancer 2018. Men hans musik lever fortfarande, i allra högsta grad!
Jag lyssnar ofta på hans soloplattor eller hans plattor med bandet Gasolin. Det är så bra musik!
Ikväll fick jag ett ryck och har suttit och kollat och lyssnat mig igenom you-tube klipp på alla möjliga låtar från hans karriär.
Texten i just den här låten är både lite ledsam och livsbejakande. Precis som livet är! Skrev ner texten ur tre av verserna. 

This is my life
This is my time
Just show me the light 
And I go there

Give me the wine
Bitter and sweet
And a little bit of bread
That´s all I need

I don´t want to bring you down
I declare it´s good to be here
This is my life and I don´t care!

Med en skör känsla i kroppen, så skulle jag lätt kunna falla i tårar, men just nu så är i balans, och kan bara nöja mig med att lyssna och njuta.

Det är snart mitt i oktober. I morse när klockan ringde, så var det mörkt utanför fönstret. När jag kom hem från jobbet vid 17.40 så var det dags att tända lampor. Det var dessutom ganska så kyligt ute. 
Ja, nu är det den tiden som kommer. Det är bara så det är. Vid middagen ikväll så sa maken; -Nästa år, då kan vi dra ner till södra europa och resa runt i oktober!
Ok. Den som lever får se. Men visst kändes tanken en smula lockande!

This is my life!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar