fredag 23 oktober 2020

Trevlig helg!

 Nu är det ett fall covid bekräftat på skolan. Läste på Teams strax innan jag skulle åka hem idag. En elev är bekräftad med smitta,  men eftersom det är sekretessbelagt så nämndes två möjliga klasser, i vilken eleven skulle kunna tänkas gå. Jag har haft båda dessa klasser hela terminen. Så nu undrar man ju om man träffat på eleven då den var smittad. Det är bara att vänta och se om man får några symptom.

Nästa vecka är skolan tom på elever och vi har också fått direktioner om att jobba hemma. Vi ska ha ett stort möte på tisdag via Teams. Föreläsningar är också på Teams. Själv tänker jag åka upp på skolan och jobba. Kan inte förstå vad skillnaden är. Har ju umgåtts med alla kollegor och elever hela terminen. Nu ska jag ha klassrumsarbete ensam. Kan varken sprida eller ta emot smitta då.

Men först ska vi ha en helg. En helg med barnbarnen. Och maken har jour, dvs patienter med besvär får ringa jourtandläkaren och boka tid, och då får maken rycka in och jobba. 

Jag hoppas att det blir någorlunda lugnt! På båda fronter!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar