måndag 12 oktober 2020

Rosa månad

Oktober är ju en månad då det samlas in pengar till bröstcancerforskingen och det krängs små rosa band, rosafärgade mjölkförpackningar och en massa annat krafs. Uppkom på 90-talet i USA.
Mamma fick bröstcancer 1984, när hon var 62 år, alltså precis den ålder som jag är i nu.
Jag klämmer och känner och jag går på mammografi när tillfälle ges. Något mer finns det inte att göra, bara hoppas att man klarar sig undan bröstcancer OCH alla andra cancerformer!!


Tema rosa blev det idag när jag bakade morots- och rödbetsbröd till kvällens soppa.


Och när jag klippte ner rosenbuskarna och tog in de sista fånget av rosa knoppar, som jag hoppas ska slå ut.

Och så var det ju de rosa byxorna som barnbarnet sydde igår! Jag skrattar fortfarande när jag tänker på vad hon kallade sin urinvägsinfektion som hon precis blivit botad från tack vare en penicillin-kur. 
-Jag hade vinbärsinflammation, det gjorde jätteont när jag kissade.

Och nu sitter jag och inväntar nästa laddning med barnbarn som ska vara här en stund i eftermiddag-kväll, medan föräldrarna går på ett par husvisningar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar