torsdag 15 oktober 2020

Skit samma hur det ser ut....

 Vi står utanför lilla simhallen och väntar på att barnens simskola ska ta slut så vi får gå in. Vi är 14 damer och 2 herrar. Medelåldern är ganska hög. Kropps-storleken är modell L och uppåt. 

Medan vi väntar passerar de som ska in och simträna i stora simhallen. Medelåldern är ganska låg. Kropps-storleken är modell S/M och samtliga är extremt vältränade och ser så starka och målmedvetna ut.

En gång i tiden var jag också vältränad och jag sörjer att kroppen inte längre klarar att träna i samma omfattning som jag gjort. Kommer på mig själv med att innan jag går in i simhallen, stå utanför Friskis & Svettis fönster och kika in på de som har gympa-pass, och önska att jag kunde vara med. 

Men det är bara att foga sig i livets gång, och vara tacksam för det som kroppen klarar av att göra. 

Skit samma hur det ser ut....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar