söndag 4 oktober 2020

Kanelbullens dag


Det bidde ett par vantar, det som jag startade sticka i går eftermiddag. Nu har jag precis varit till brevlådan och postat iväg dom till barnbarnet som har namnsdag på tisdag. Hoppas postnord sköter sig så att dom kommer fram i tid!

Det är roligt att överraska, kanske särskilt när det inte förväntas av en. Jag ska skicka ett till namnsdagsbrev den här veckan. Imorgon ska jag ner på stan för att hitta något att stoppa i det. 

För nu har jag bestämt mig för att vara frisk. Nej, jag har inte slutat snora och jag är fortfarande en smula tjock-skallig, men kanske behöver jag bara komma ut i friska luften och röra på mig. Det känns som jag bara växlat mellan att sitta och ligga de senaste 9 dagarna. Nu börjar ryggen säga ifrån, så nu får det  vara nog!

Och visst har jag ätit kanelbullar! Maken bakade sina specialare, efter Roy Fares recept, och på eftermiddagen tände vi ljus och njöt av nybakade, varma bullar och starkt kaffe med mjölk, allt medan regnet strilade mot köksfönstret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar