söndag 25 oktober 2020

En smula mossig.....


Det 6-åriga barnbarnet frågade igår vad jag tittade på för barnprogram när jag var liten. Och jag rabblade glatt upp Anita och Televinken, Tant Maud och hamstern som planterade hyacintlökar, Humle och Dumle och inte minst Pellepennan och Suddagumman. Glada minnen för en 62-åring. Jag sökte på You Tube för att visa. Och blev inte direkt förvånad över att 6-åringen inte blev särskilt imponerad.......
Herregud, var det där vad jag matades med som barn..... Vill minnas att barnprogrammen var redan klockan halvfem också, men där kan jag ha fel.
Men vad är detta mot dagens high tech......6-åringen som fått mammans gamla avlagda mobil och försökte lära mig om Pockemons värld. Inte undra på att jag kände mig en smula mossig!




Men som tur är har inte film, mobil och dator helt tagit över deras värld, dom har fortfarande andra intressen också. Igår var vi t ex på Uppsala Konstmuseum och gick en konstguidning för att sen jobba i verkstaden och tillverka fantasi-träd av lera. En riktig hit!
Och idag har det sytts, varit på fotbollsträning, bakats bröd och så har vi varit i skogen och täljt barkbåtar som det sen kördes med i den gamla badbaljan i trädgården.

Så än så länge kan man hålla någorlunda jämna steg med sina barnbarn och hitta på aktiviteter som är populära. 
Men som sagt, när jag tittade på Pellepennan och Suddagumman, ja då kände jag mig allt lite mossig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar