torsdag 29 oktober 2020

Träden släpper löven och faller i vila men ett nytt liv spirar





För att göra "något extra" av min  första höstlovslediga dag. bryggde jag en termos med kaffe och packade ryggsäcken. Först hade jag en nagel-fixtid på stan och ett par timmar senare, med glittervackra naglar,  begav jag mig på cykelutflykt. Trampade genom stadsparken utmed ån förbi Ultuna, Sunnersta mot Flottsund. Vidare förbi Alnäs, Lyssnarängen, Vårdsätrabadet mot Lurbo och så hem,  Höstfagert och solen bröt igenom molnen då och då. Luften hög och klar. Kaffet avnjöt jag med sjöutsikt och livet kändes njutbart.


Och njutbart var också beskedet om att allt ser bra ut i min sonhustrus mage. Nu väntar barnbarn nr 5! Jag har vetat det ganska länge, men nu är det officiellt, och jag är så glad! Pappan fick delta digitalt på dagens ultraljud.

Som Sofia Sievertsdotter skriver; Löven faller inte för att något tar slut utan för att något nytt börjar. 
Så nu ser vi fram emot att få följa ett nytt liv!!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar