fredag 16 oktober 2020

Champagnens dag-fast med Prosecco.....


 Jag har tre klasser i årskurs 9 på fredagar, och i varje klass har jag elever som verkligen får mig att le. Det händer så mycket mellan årskurs 7 och årskurs 9, och man har en härlig relation till elever man följt under det här åldersspannet 13-16 år. 

Så fick jag veta att just idag är det Champagnens dag. Men eftersom hushållet inte kunde bjuda champagne, så korkade maken och jag upp en flaska Prosecco. Skulle säga att det gick precis lika bra! 

Vi tände stearinljus och satte oss vid köksbordet och dryftade ett och annat om veckan som varit och helgen som kommer.

I morgon har vi tillsammans med grannarna längs gatan -vilket är 100 hushåll- gemensam höst-städning. Det står containrar utställda och vi hoppas kunna slänga i en del trädgårdsrensavfall om det finns plats kvar när vi röjt allmänningarna längs gatan. Maken har klippt äppelträdet och jag har klippt ner rosorna och pionerna.

Så kommer det barnbarn. Två eller fyra, det vet vi inte ännu, men jag gissar att det blir fullt upp, så vi får se när jag återkommer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar