torsdag 22 oktober 2020

Regn, regn, regn


Det har varit en regnig torsdag. Alla nerfallna löv ligger som blöta fläckar på asfalten. Blev blöt när jag cyklade till jobbet, blöt när jag cyklade hem. Så jag kände mig duktig när jag åter  trotsade regnet och i mörkret trampade iväg till vattengympan, hade varit lätt att stanna hemma i soffhörnet med en kopp te.

Sofia Sievertsdotter skriver om "kärleksregn"

När det regnar häller naturen kärlek och omtanke över oss. I varje droppe ett hav av tillförsikt. I varje själ en inbyggd reflex att ge som regnet, ta emot som jorden och vila i tillit som vinden.

Hjälp mig idag att ta emot den kärlek som regnar över mig. Låt mig se välvilja bakom oro, hängivenhet bakom stress och längtan bakom irritation. Gör mig redo att ta emot likt jorden. När jag somnar ikväll låt mig minnas dagens vackraste stunder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar