söndag 12 januari 2020

Söndagsstädning



Jag kan förstå att man kan undra om detta är före- eller efter-bilder!
Men jag försäkrar att detta är rena underverk om man jämför med hur det såg ut kl 9 i morse när jag startade! Och städa är egentligen ett lite för milt uttryck, för jag har verkligen röjt!!

Detta är alltså mitt kreativa rum i källaren. Här finns det resurser för att skapa allt möjligt kan man lugnt säga. Men det var svårt att hitta och se vad som fanns, så idag har jag tömt varenda kartong, dammsugit och våttorkat minsta skrymsle, kritiskt granskat varje sak och faktiskt slängt en hel säck. T ex 25 små ansjovisburkar som jag sparat i flera år för att jag tänkt brodera fiskar och montera i dessa, men jag inser nu att det aldrig kommer ske. Jag har också tömt alla ullvävgarner och olika sorters kardad och okardad ull utomhus och kollat så det inte fanns ovälkomna kryp där. Som tur var gjorde det inte det! Jag har sorterat och skrivit på varje kartong vad den innehåller.
Och jag har hittat saker jag glömt, som gett inspiration till nya projekt. Så inget ont som inte har något gott med sig!!

Maken fick äntligen komma iväg på skridskor idag. I morse 7.45 drog han iväg upp till Högbo med 8 andra entusiaster. Han kom hem kl 16 och två timmar senare var han med och höll i åkningen för nybörjarkursen i långfärdsskridskor som Friluftsfrämjandet håller i.

Och nu har vi båda badat bastu, nöjda med dagen, och ska sätta oss till bords och avnjuta (?) en grönkålsgratäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar