söndag 19 januari 2020

Det som inte dödar, härdar??

Det är frågetecken efter rubriken! Två frågetecken!!
Maken och jag gav oss ut på vandring även idag. En ryggsäck med kaffe och sittunderlag. 
Och som vi gick!
Genom stadsskogen via Ekundshof ner till Fyris Årike. Följde ån mot Flottsund, över Graneberg mot Lurbo och så genom Hågadalen hemåt.
Det blev nästan 2.5 mil och vi var ute i dryga 4 timmar!
Till saken hör att maken har i princip bara en hastighet och jag harvade på så gott det gick.
På slutet kved jag; -Det känns nästan som när jag hade foglossning i slutet av mina graviditeter!


Men vi hade strålande sol och ackompanjerades av fågelkvitter som värsta vårdag.
Det stod ornitologer med enorma kikarsikten i var och varannan buske, så jag antar att det var något speciellt.


Och kaffet smakade gudomligt halvvägs med den här vackra utsikten!

Och nu har vi bastat och jag har lagat indisk halloumigryta och bakat naan-bröd.
Nu återstår att planera för veckan som kommer, har flera lite jobbiga elevärenden att ta tag i, men det är bara att bita ihop och ta itu med det.
Det som inte dödar härdar ju som sagt......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar