onsdag 29 januari 2020

Det dom har det har dom i Lissabon

Ikväll sitter maken på ett flygplan mot Lissabon där han ska tillbringa fem dagar på utbildning.
Jag roade mig med att gå upp och leta fram gamla kort från när han och jag var i Lissabon 1989. Det var den första utlandsresan inom jobbet han gjorde, då arbetade han fortfarande på folktandvården. Jag arbetade som dagmamma men fick möjlighet att följa med. Mamma och pappa passade pojkarna, då 5 och 3 år.


Jo visst ser man på fotot att det gått några år. 31 stycken!
Fem år innan hade vi varit till Madeira på bröllopsresa, så Portugal hade en speciell plats i våra hjärtan. Luften, ljuset, mimosan, alla vackra kakelklädda hus, havet och portvinet!

Hade gärna suttit med på det där planet ikväll.
För det dom har det har dom i Lissabon, det här kommer jag ihåg ifrån min barndom.
Dvs några år tidigare än 1989. Nämligen 1963.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar