onsdag 8 januari 2020

Är det ett tecken?

Jag roade mig med att ögna igenom några årshoroskop för mitt stjärntecken oxen nu ikväll.
Efter dagens arbetspass kände jag att jag behövde lite tecken inför framtiden!
Det har varit möten och mycket jobb framför datorn. Prat om skolinspektionen, prat om nyanländas lärande, prat om asperger, prat om anpassningar, prat om teams, unikum och office. Den tid som återstod av dagen (en timme) skulle ägnas åt att starta upp lektionsarbetet för terminen. Borde väl fått vara tvärsom kan jag tycka.....

Börjar känna "är inte jag för gammal för sådant här, borde jag inte få göra något annat nu"?
Kanske jag skulle gå i pension tidigare än vad jag tänkt!

Så då ryckte jag ur den här meningen ur ett av horoskopen;
"för dig kommer striden att föras inombords och handla om att finna en ny plats i tillvaron"
Är det ett tecken? Är det dags nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar